Financiering

Het hoofddoel van Van der Zee is het bevorderen van werkgelegenheid. Daarom biedt Van der Zee financiële ondersteuning en begeleiding aan kansrijke ondernemersinitiatieven bij start, doorstart en groei. Van der Zee ondersteunt ondernemers, ondernemingen en overige organisaties met advies en financiële middelen bij:

• Start
  • Doorstart
  • Groei
  • Tijdelijke continuïteitsproblemen en/of liquiditeitsproblemen
  • Overname
  • Management buy out of buy in

Banken zijn voorzichtig bij het verstrekken van een financiering of meer financieringen. Met name in bovengenoemde situaties. Van der Zee kan samen met de geëigende kapitaalverschaffers tijdelijk in de financieringsbehoefte voorzien. In principe financiert Van der Zee samen met de bank als geëigende kapitaalverschaffer.

Van der Zee is geen verschaffer van durfkapitaal en vraagt geen aandelen in ruil voor privaat vermogen.

De financiële ondersteuning door Van der Zee is altijd tijdelijk.

De lening moet binnen een aantal jaren afgelost worden. De rente is conform de doelstelling van de Stichting.

De ondersteuning door Van der Zee is gebaseerd op een ondernemingsplan met toekomstperspectief. Gezond en levensvatbaar zijn criteria. Het goede gevoel bij de ondernemer en zijn plan is belangrijk.

Van der Zee is bereid een zeker risico te accepteren.

Regio

Het werkgebied van de Stichting omvat de gemeenten Heerde, Hattem en Oldebroek en eventueel de gemeenten Epe en Elburg afhankelijk van het aantal medewerkers uit deze gemeenten die werkzaam zijn bij het bedrijf.