Van der Zeestichting wordt Vriend van Starterscollectief Veluwe

i07 februari 2020

Met een handtekening werd het officieel: sinds begin 2020 is de Ir. R.R. Van der Zee Stichting partner van het Starterscollectief Veluwe. Een logische keuze, zegt voorzitter Geert Jan van Ark: “We zetten ons beide in voor ondernemers in de regio. Met deze samenwerking hopen we meer starters te kunnen ondersteunen WhatsApp Image 2020-01-29 at 09.46.44vanuit onze stichting.”

Economisch gezonde regio
De Van der Zeestichting ondersteunt ondernemers, organisaties en ideële regionale initiatieven die, direct of indirect, de werkgelegenheid op de Noord-Veluwe stimuleren. “Dit doen we met geld, kennis en een uitgebreid regionaal netwerk.” vervolgt Van Ark. “Zo willen we bijdragen aan een leefbare en economisch gezonde regio.”

Het aantal startende ondernemers in de regio is de afgelopen jaren flink gestegen. Een ontwikkeling die volgens Van Ark nieuwe uitdagingen en trends met zich meebrengt, bijvoorbeeld op het gebied van huisvesting en financieringen. Geert Jan Dalhuisen, voorzitter van het Starterscollectief Veluwe, onderschrijft dit. “Juist daarom hebben we vorig jaar ons netwerkcollectief opgericht. De beginfase van het ondernemerschap en de successen en uitdagingen die daarbij horen is wat ons verbindt.”

Kennis, informatie en netwerk
Dalhuisen vervolgt: “Vanuit drie pijlers gaan we voor en met de startende ondernemer aan de slag: we bieden een netwerk, begeleiding en advies en een digitaal kennisloket. Alles voor en door ondernemers.” Tijdens de maandelijkse netwerkavonden wordt kennis en ervaring gedeeld en jaarlijks wordt de Startersdag Veluwe georganiseerd.

De Van der Zeestichting wil met het partnerschap bijdragen aan de doelstellingen van het Starterscollectief. Enerzijds met een financiële bijdrage, die de netwerkavonden voor startende ondernemers gratis toegankelijk maakt. Maar ook met de inzet van kennis en netwerk. Ben jij startende ondernemer en wil je weten wat het Starterscollectief of de Van der Zeestichting voor je kan betekenen? Bezoek een van de netwerkavonden! Kijk voor meer informatie www.starterscollectiefveluwe.nl.