Nieuwe voorzitter Van der Zeestichting

i17 september 2020

Na negen jaar is Geert-Jan van Ark afgetreden als voorzitter van de Van der Zeestichting. Van Ark is opgevolgd door Ton Heddema, die het 7-koppige bestuur de komende jaren zal voorzitten.

Geert-Jan van Ark is in de omgeving van Heerde vooral bekend als voormalig directeur van Bolletje. Daarnaast was hij actief in verschillende maatschappelijke organisaties, zoals de Junior Kamer, de Jan Nienhuis Vereniging, de Elizabeth Langenberg Stichting en de Raad van Toezicht van de lokale Rabobafoto Van Ark-Heddema 1nk. Hij ontving daarvoor een koninklijke onderscheiding en de zilveren erepenning van de gemeente Heerde. Sinds 2011 was hij voorzitter van de Ir. R.R. van der Zeestichting. “In de afgelopen negen jaar hebben we veel ondernemers kunnen helpen met een kortlopende financiering, zodat zij hun bedrijf konden laten groeien,” aldus Van Ark. “Op deze manier zorgden we voor meer banen in de regio, en dat is een geweldig mooi doel. De Van der Zeestichting is dan ook erg waardevol voor onze regio. Ik heb er de afgelopen jaren veel plezier aan beleefd.”

Ton Heddema neemt het stokje graag van Van Ark over. Heddema is geboren in Hattem, opgegroeid in Wapenveld, heeft de middelbare school in Epe doorgelopen en woont vandaag de dag in Wezep. Hij kent de Noord-Veluwe dan ook goed. Als manager van grote infrastructurele projecten heeft hij veel ervaring met het werken in netwerken om doelen te bereiken. Die kennis kan hij bij de Stichting goed gebruiken. De Van der Zeestichting draagt hij een warm hart toe: “Mijn vader kocht in de jaren ’80, net als velen in de buurt, aandelen van de Berghuizer Papierfabriek om het bedrijf te behouden. Met deze financiële middelen is de Van der Zeestichting opgericht. Hoe mooi is het dan dat ik de Stichting nu mag voorzitten.”

Klik hier voor het volledige persbericht.