Van der Zee partner van Veluwe Portaal

i05 mei 2021

Onze stichting is partner van de Stichting Veluwe Portaal geworden. Daartoe hebben Ton IMG_3475Heddema, voorzitter, en Ingeborg Lups, coördinator van Veluwe Portaal, een partnerschapsovereenkomst ondertekend. We steunen Veluwe Portaal het komend jaar financieel. De faciliteiten die Veluwe Portaal biedt staan dan ter beschikking van onze financieringsrelaties.

“De doelstelling van Veluwe Portaal sluit naadloos aan bij die van de Van der Zeestichting”, aldus Ton Heddema. “Wij willen de economie op de Noord-Veluwe stimuleren, o.a. door het beschikbaar stellen van financiering. Veluwe Portaal wil dat ook, maar dan door vakmensen in de regio te behouden. Die doelstelling ondersteunen wij van harte.”  Veluwe Portaal koppelt aangesloten werkgevers met een vacature aan beschikbare kandidaten uit de regio. Via de vacaturesite ‘Werk in je regio’ hebben werkzoekenden rechtstreeks toegang tot meer dan 200 vacatures. Verder worden netwerkbijeenkomsten en matchtafels georganiseerd om de vraag en het aanbod van personeel goed op elkaar te laten aansluiten. Via de Talentmakelaar kunnen mkb-ers bovendien antwoord krijgen op HR-gerichte vragen.

“De bedrijven die de Van der Zee Stichting ondersteunt met financiering zijn vaak groeiend. Door ze gebruik te laten maken van de faciliteiten van Veluwe Portaal geven wij ze op personeelsvlak een mooi steuntje in de rug”, geeft Ton Heddema aan. Ook Ingeborg Lups ziet de meerwaarde van de samenwerking. Hoe meer bedrijven hun vacatures plaatsen, hoe interessanter het netwerk van Veluwe Portaal wordt. “Inmiddels zijn er al 114 bedrijven lid van onze organisatie. We hopen dat door de samenwerking met de Van der Zee Stichting meer bedrijven gaan aansluiten. Op die manier blijft de Noord-Veluwe interessant voor de deskundige en gemotiveerde vakmensen die hier wonen.”

Meer informatie over Veluwe Portaal is te vinden op www.veluweportaal.nl.